Het was een heel gepuzzel de tocht naar
Kopenhagen. De windberichten lieten al langere tijd harde wind zien
voor de zondag en maandag. Die wilden we niet in Hollviken door
brengen maar op een plek met meer roering. Dan lig je met Kopenhagen
als opper op een prima plek.
Je hebt 2 meteo instituten die over de
Sund de scepter zwaaien. Dat is de DMI.DK en de SMHI.SE
Ze spreken elkaar tegen over de
windrichting en sterkte van vandaag. Het zal ook niet.
Op mijn ervaring deze info gemiddeld en
uiteindelijk besloten om om 09.00 los te gooien in Hollviken.
Na een heerlijke 5 uurtje zeilen lagen
we vast in Margarete holmen. Een jachthaven vlakbij de stad maar niet
in de stad zoals Christian havn. Wij zagen de hitte en de drukte daar
niet zitten. We hebben daar al vaak en lang gelegen maar nu leek het
ons geen optie. Hier is het ook wat betaalbaarder.
Ook weer onder de landingsbaan door
gevaren. En je geloofd het niet bij elk vliegtuig kwam er een val
wind. Maar ook de hitte door Kopenhagen gaf soms winddraairingen van
90 graden. Heel bijzonder. Opeens voer je met het zeil over de andere
boeg en 10 minuten later weer. De windmolens om ons heen stonden ook
allemaal anders gericht op de wind.
Maar uiteindelijk zat de DMI het dichts
bij de wind die er is geweest. Bedankt DMI voor deze mooie zeildag.
Transformator station van de windmolens in de Sund. Van Vattenfall. (Waterval) |
Deze kom je onderweg tegen. Nu geen aanvarings kans |
The Bridge 1,2,3 en 4 |
Onder de aanvlieg route van Kastrup Airport Kopenhagen |
Na elke landing een valwind. Het moet niet gekker worden. |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten