vrijdag 8 juni 2018

E-Reader


Lezen aan boord.

Als je zo lang op “vakantie”bent heb je sterke behoefte aan lezen. Thuis lees ik weinig omdat ik er simpelweg niet aan toe kom. Hier aan boord is dat anders. Prikkels vallen weg en er is opeens ruimte voor een boek. Nu kun je voor een paar maanden niet zoveel boeken mee nemen. Dan zinkt het schip bijna.
Hoe doe je dat dan. Nou vrij simpel met een e-reader. Vroeger had ik iets tegen elektronisch lezen.
Ik moest de lucht van papier ruiken en een echt boek in mijn handen hebben. Nu is dat toch wat bijgesteld. Het leest super gemakkelijk. Het boek valt nooit dicht uit je handen zodat je niet meer weet waar je was. Als het donker wordt doe je de achtergrond verlichting aan. Je kunt allelei lettertypes gebruiken en het is een rustig beeld. Je neemt zeker in het begin minder op als je elektronisch leest. Dat is onlangs nog onderzocht.
Boeken downloaden we via onze eigen Nederlandse bibliotheek. Je kunt 10 boeken per 20 dagen lenen. Als er wifi in een haven is of anders via onze mob zoeken we boeken uit. Deze zet je via een speciaal programma op je e-reader. Het is allemaal best te doen en scheelt veel gewicht aan boord. Er zijn nog wel een boek of 10 op voorraad van papier voor het geval de elektronica je in de steek laat.
Zo lezen wij boeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten